Hansvea

På Hansvea er de største barna - fra 3-6 år.

Her legger vi til rette for rolleleik og konstruksjonsleik. På det store oppholdsrommet vårt er det muligheter for å drive med maling og ulike formingsaktiviteter, eller vi kan sette oss ned med spill- og pusleaktiviteter. Vi har et lite rom med kokkesaker og dukker, og et grupperom hvor vi kan ha det stille og rolig med ei bok eller et brettspill.

Hver dag har vi ei lita samling hvor vi samtaler om dagen i dag og synger litt.

Vi har minst en hel utedag hver uke. Vi bruker skogen og nærområdene rundt barnehagen mye, og når det ikke er for kaldt spiser vi gjerne mat i gapahuken. På kalde dager hender det også at vi spiser inne på stabburet.

Skolestarterne har skoleforberedende aktiviteter en dag i uka.

Bente Granheim og Jurgita Jonikaite-Kievisiene er pedagogiske ledere, Lene Reistad er barne- og ungdomsarbeider, Tove Hønnås og Unni Halvorsen Nustad er pedagogiske medarbeidere